keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Mitä muuta...

No ettei tää nyt ihan täysin menisi mun sairaskertomukseksi,niin kerrotaan vähä mitä muuta mun elämään kuuluu tällä hetkellä ja mitä kesällä oli agendalla.
Kesä ( tai voisiko sanoa kesäkuukaudet) meni oikeen näppärästi mökillä paljuillen. Ja Hubby sai siellä ihan hirrrveesti aikaseksi. H laittoi uuden alapohjan siihen päämökkiin mitä mun porukat käyttää, raivas ensin ne vanhat kököt pois ja teki Paapan kanssa hurjan työn sitten uudelleen villoituksen ja kaikenmaailman tuulensuojalevyjen kanssa. Mä nauroin Mummille ( mun äiti) että mä oon niiiin nainut isäni kaltaisen miehen. Kumpikin kulki vanhoissa tuulipuvunhousuissa , flanellipaidassa, lippalakki päässä ja maiharit jalassa ympäri markkia ja värkkäs tosiaan sen alapohjan täysin uusiksi, paljun ympärille terassin, uuden saunanlattian ja paljon muuta. Keskustelu heidän välillä oli aika pitkälti numeerista. Hubby huusi mökinalta tai lauteidenalta mittoja ja paappa sahas ja toimitti. Sit kun asia oli valmis ne otti muutaman kaljan ja meno jatkui samanlaisena myös seuraavana päivänä.
Hubbyn kanssa siis edelleen kaikki hyvin. Scary!!! Mut hei,mun porukoillakin on kohta 44 vuotta avioliittoa takana ja kuten sanoin, oon nainut isäni kaltaisen miehen ja ite (pelottavaa kyllä ) muistutan äitiäni aika paljon.
Siitä paljusta vielä,se on kyllä ollu niin hitti. Siis ihan huippuvärkki. Love It! Aikuset ja kersat viihtyy törrrrkeen hyvin. Ootan vaan syksyä ja pimeneviä/viilentyviä iltoja.... Aiaiai!!!
Neiti täytti 5 vuotta just Elokuun lopussa. Ja alotti kielikylvyssäkin samaan syssyyn. Voi luoja kuinka nopeeta nuo lapset oppii tuota kieltä. Ihan järkkyä,ekan viikon jälkeen Sara lauleli kylvyssä Jaakko Kultaa ruottiksi ja nyt puhuu tosi paljon sellasta sekakieltä. Niin ihanaa, mutta on neiti kyllä ollut paljon väsyneempi. Iltaunet on aikaistunut ( ei huono ) puolella tunnilla ja kielikylvyssäkin ottaa päikkärit. Muutenkin ihana ikä, vaikka sellasia ekoja "esiteini" vänkäyksiä pääsee silloin tällöin suusta. Neuvolassa kyselivät, että oonko huomannut. En silloon vielä ollut mutta nyt on pari kertaa tullu ihan ihme laukasuja. Hellu,vaikka en sitä aikaa odota vielä millään tavoin. Mutta aina uusi steppi eteenpäin hämmästyttää, et mun lapsi kasvaa/kehittyy ja siitä tulee isompi päivä päivältä. Kamalan ihanaa !

Mun puutarhuroinnit meni ihan jees. Perunoita tuli paljon jälleen ja oli TODELLA  maukkaita.  Porkkanoita samaten,mutta harvennus jäi tänäkin vuonna liian vähäiseksi. Tuli vähän pieniä. Sellasia 10-12cm makupaloja. Loistavia uunissa ja päälle mausteet ja oliiviöljyä. Naa-am. Sipulit meni myös ok, mut tomaatit ja mansikat ois tarvinnu enemmän lämpöä varmaan.

1 kommentti:

  1. Sinulle on haaste blogissani! :)
    http://suunnittelemattomuuksissaankin.blogspot.fi/2015/09/liebster-award.html

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, lämmittää <3