perjantai 10. huhtikuuta 2015

Kerro kerro kuvastin....


Mä olen siis onnistunut täysin missaamaan tällaisen tissikohun, johtuen ehkä siitä, että olin Rukalla viikon eristyksissä (omasta valinnasta) somesta. Pari hassua kertaa illalla ennen Nukkumattia selasin Iltalehtee, Instaa ja Facea, mutta en siis törmännyt tähän kohuun. Ja rehellisesti jos puhutaan, niin ei kauheesti jaksa kiinnostaa. Varmaan pitäis, mut ei vaan jaksa.
Syy tähän on ehkä, että ite oon kokenut, että runsaasta etuvarustuksesta on ollut hyötyä sekä haittaa. Olin ihan satavarmasti luokan eka, joka sai rinnat, ja melko varmaan kaikkien luokkien eka, koska niin kauan ku mä muistan, niin mä oon ne omistanu ja ne on selkeät ollu ihan pienestä tytöstä asti. Vaikka olen urheillut nuorempana melko kovaa, ja olen ollut huomattavasti pienemmässä kunnossa kuin nyt, niin "tissit" on olleet vakiokoossaan jo sen 15vuotta. Eli urheilu, vähän vähempi urheilu, imetys, laihdutus ja lihominen ei mikään oo vaikuttanut, kuin ympärysmittaan. Hormonit tietty erikseen. Niitä popsiessa ne elää ihan omaa elämää, harmikseni ne mulla suurenee! Meidän perheen naisilla tuppaa olemaan vakiona kaikilla reipas etuvarustus, mut vanhemmalla iällä on toivoa et ne pienenee. Mä oon nähny, joten There is hope for me in the future :) :)

Noh, mitä hyötyä niistä on ollu?
(öööö, pitkä tauko, pitää oikeen miettiä)
No joo, eli halterneck näyttää ihan kivalta kun on vähä vakoa, mun mielestä!
Niillä pääsi alaikäsenä helpommin baariin :) (vitsit ku positiivista)
Nyt kun asiaa oikeen mietin, niin en osaa luetella tähän kovin montaa muuta asiaa. On paljon asioita, mitkä toimii sekä negatiivisena ja positiivisena.

Mitä haittaa?
Mua kiusattiin ala-asteella niistä. Vedettiin hakasista, kun ne näkyi paidan selästä yms.. ( en siis ollut koulukiusattu, mutta varmaan siksi etten piitannut muiden mielipiteistä....silloin)
Urheilu on aina ollut osittain vaikeaa, kun rinnat on hyväkun ei leuassa kiinni juostessa, ja taas puntilla meinaan tukehtua niihin, kun on kyseessä selällään tehtävät liikkeet.
KUNNOLLISET urheiluliivit maksaa sen parisataa egee, jos meinaan et haluan pitää ne oikeasti aisoissa.
Myöskään normiliivejä ei haeta "henkkamaukalta"... Tai voin mä ne suurimmat hakea, mut sit mulla on 4 rintaa kahden sijasta. Ku pursuan joka puolelta. Yksi mun suurin naurun aihe on aina ollut ku lähetään kavereitten kanssa vaikka ulos, että kun ne voi sanoa et - hain nopeeta uudet rintaliivit, makso vaan 8,90€. SIIS WHAT??? Katoppaku mä en hae liivejä ikinä nopeeta, enkä varmasti saa niitä ale kympillä. Ku mä lähen oikeen ostaan niitä erikseen, ja mä maksan niistä 50-80€/zipale.
Toki mulle on niitä Elloksen täsmäostoksia alekorista, josta harvoin löytyy mun kokoa. Mut niitä on pakko olla, ei mun hanuri repee laittaa jatkuvalla syötöllä vajaa hunttia rintsikoihin. Mä sit kärsin kirjaimellisesti niskoissani sen et käytän "parempia" liivejä vähän vähemmän. Arkikäyttöön kelpaa ne kovat/liian löysät, muodottomat ja liian kapeilla "nauhoilla" varustetut.
Joskus mietin, kun laitan jotain avonaisempaa kaulusta, esim ravintolaan, että onko ne nyt jotain niin kummallista, ainakin näillä meidän leveyspiireillä, että unohdetaan puhua mulle niin et katotaan silmiin. Tai vaikka katsottais silmiin, niin sen näkee hyvin selvästi, kun se katse vaan karkaa alemmas. Naisillakin myös. Ihmisissä ketä harvemmin näkee, niin tuppaa kans olla tuota vikaa. Ehkä se johtuu siitä et 90% ajasta mä niitä aika huolella peittelen. Ja sit se on niinku iso ylläri kaikille kun ne onkin vähän enemmän framilla. Olkoot nyt kuinka on, mä en välitä siitä et niitä tuijotellaan (koska sellasiakin ihmisiä varmasti on, jotka pitää katseista)
Sittenhän on tämä oma ryhmittymänsä vielä aikuisissa ihmisissä, jotka kokee, et ne voi kommentoida niitä, ja niiden kokoa yms... Usein toki humalatilassa olevat, mut mä en silti ymmärrä sitä. Mut ehkä mun ei tarvii...

Summa summarum, olkaa onnellisia, että omaatte rinnat! On olemassa paljon jo ihan nuoriakin, jotka ovat omansa menettäneet esim. rintasyövälle. Olkoot ne pienet tai suuret, valtavat tai olemattomat. Ne on teidän rinnat, saatte tehä ihan mitä nillä lystäätte. Mä pidän nää, ja jatkan niiden kanssa hyvillä mielin, kunhan saan ne pitää!  Ja saisin ehkä vielä joskus imettää, tai ainakin yrittää!!

Tästä piti tulla muutakin, kuin tissipostaus, mut näytti taas vähän karkaavan tuo pohdinta :) Ehkä mä teen tästä otsikosta sarjan, missä voin käydä "body related issues" läpi!!

Kiitos ja hyvää viikonloppua :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, lämmittää <3