perjantai 24. huhtikuuta 2015

My paradise

Tänään mä käännän oman, perheeni ja automme nokan kohti mökkiä. Sielä menee huomisiltaan asti, ja sit mä tuun tapaamaan mun viimekesäistä joukkuetta ja turisemaan kaikkea mitä on tapahtunut edeltävän reilun puolen vuoden aikana. Eli kunnon aivot narikkaan, naurua ja käkätystä siis varmasti luvassa. Juoruja unohtamatta. En usko, että on yhtään sellaista naisporukkaa, mikä ei kaikkea edellämainittua harrastaisi. Tai mä en ainakaan oo päässy sellaseen mukaan. Wonder why?? :)

Siis vähänkö ottaa päähän, kun kuulin eilen sormet jo pelkästä ajatuksesta mustana, että Mosseni alottaa mullan myymisen vasta toukokuussa. Okei, no siihen on vaan viikko, mut silti. MÄ olin kuvitellu tekeväni sen nyt. Niinku nyt!! Mielestäni se on tosi köppäästä, kun nyt sit muka pitää tehä jotain muuta. Mutku mä en haluu. Mä haluun istuttaa, kyntää ja levittää kanankakkaa!!! Sit joku Mosseni sanoo et lällällää, et saakkaan meiltä peräkärryllistä multaa ja pääse tekemään kaikkea tota!
Okei nyt lopetan kiukuttelun, koska eihän se sitä meinaa et mulla ei ois tekemistä.

Projekti 1) Meille oli tää myrsky nyt sit puskenut rantaan sellasen 80*90m kaislalautan. Että sitä nostellaan nyt tää viikonloppu sitte. Poka se painaa.... Ehkä mä otan en reenin kannalta. Ja sit ihanaan puusaunaan ja limelonkero mukaan. Sielä huuhtoutuu kaikki mitä mieltä painaa...

Projekti 2) Leikkimökki Saralle. Se on laitettava nyt tilaukseen heti ensiviikolla. Oon tosi kranttu noiden netissä olevien käytettyjen kanssa. Ne mitä mä kelpuutan, maksaa saman verran kuin uusi, ja ne mitkä sais sit tosi halvalla, niin niissä lukee että pientä homevauriota/ditäjatätä pitää vaihtaa, muuten hyvä. No taas se hinta siitäkin nousee, joten osamaksumökki it is! Ellei teillä, jollakin lukijalla ois mulle hyvää tiedossa???

Projekti 3) Vesianalyysi. Mehän porautettiin kaivo mökille viime kesänä, ja nyt sitä on juoksutettu viime kesä, juhannuksesta asti, ja sitten tämä huhtikuu. Nyt pitäs viedä näyte Labraan, että minkälaista se on. Vesi on kirkasta, mutta tuoksuu hieman rautaiselle. Eli pitää nyt sit selvittää, että kuinka paljon sitä on ja millasen suodattimen siihen hankkis KOSKA!! MÄ haluan mökille paljun. Ja vaikka rautaisesta vedestä ei muuten oo haittaa niin se on ikävä se tuoksu, kun se voimistuu kun veden lämmittää, ja äitini hiuväri muuttuisi vihreäksi. Ei varmasti suotavaa, voisin veikata.

Ja nää proktithan lisääntyy niinku kanit, ihan käsittämättömällä vauhdilla. Eli kun yhestä pääsee niin pari muuta on jo jonossa. Mutta se ei haittaa, en mä sielä osais vaan olla, ja ku kriittisiä prokkiksia ei oo muutakun nuo kaislat ja niiden hävitys. Jos mä jakaisin tälläisen innon kotitöitä kohtaan, mitä mäkillä tehtäviä, niin uskoisin, että kotini olisi TODELLA siisti. Mikä ihme siinä on, että nämä kaksi ei kohtaa, elämän suuria kysymyksiä.

Loppuun pari kuvaa!



 Ilta alkaa hämärtyä, ja kaislalautta saavuttaa meitä tuolta oikealta.

















Tämän ja ekan kuvan välissä on oikeasti vajaa 10 minuuttia välissä. Tästä syystä rakastan istua mökin terassilla ja katsoa tämän luonnon ihanan ilmiön loppuun. Se menee ohi jos jotain muuta häsää. Ja tähän aikaan on viä vähä kylmäkin, että onneksi se menee ohi vartissa!














Ja tässä on mun uusin istutuslaatikko. Keskimmäinen lokero on vähän muita pienempi. Siihen tulee herneet. Ja päätylaatikoihin tulee porkkanat ja sipulit. Meinaan vielä maalata tuon laatikon mustaksi. Nyt se näyttää vähä ikävältä, mutta siitä tulee tosi kiva!!

1 kommentti:

  1. Kyyllähän äitilles se vihiriäki tukka menöö :D heh heh :D Ei vaitiskaa! Kuvittelin vain tämän tilanteen näin perjantain kunniaksi pienessä mielessäni :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, lämmittää <3