torstai 9. huhtikuuta 2015

Mökkini, paratiisini, työleirini.


Ekaksi..... KESÄ TULEE!!

Oon aina kattonu vähä hassusti ihmisiä, jotka odottaa kevättä ja kesää, että pääsee työntämään sormensa jos jonkunnäkösiin likasiin, kastematojen valtaamiin multakasoihin. Niinku yök! Mä en oo vaan ymmärtäny mikä siinä on ollu niin hienoo kykkii takapuoli pitkällä, kädet paskasina, kynnenaluset täynnä tiesmitä....
Noh, nythän tässä kävi pari kesää sitten jonkunlainen kosminen/yliluonnollinen ilmiö, ja hetken mielijohteesta istutin kotipihaan kivoihin ruukkuihin vähän kesäkukkia. Ja se oli sit siltä kesältä hyvin pitkälti siinä, niitä nyppiessä ja amppelimansikoita poimiessa totesin, et okei, täähän on kivaa tällai pienessä mittakaavassa.
Sitten saapui viimekesä, ja all hell broke loose! Oli Kirsi, Internet, My paradise tuola vähän ylempänä meren rannalla. Pari ylimäärästä lavakaulusta, ja halpoja siemeniä kylän ainoasta kaupasta, sekä 9 itävää perunaa. Ja siitä se ajatus sitte lähti, Löin itäneet perunat tietty ensin väärinpäin sinne maahan, koska hei, mun mielestä on loogista laittaa juuri alaspäin, vai mitä? No se itu ei tietty oo mikään juuri, mut no worries, me saatiin niistä 9 itäneestä perunasta about 8kg pottua,mitä sit mussutettiin loppukesä ja alkusyksy. Ja onhan siinä nyt jotain mahtavaa syödä ite kasvattamia pottuja. Myös porkkanat oli hitti, toki tänävuonna mä harvennan niitä rivejä, mut olihan ne ny söpöjä, sellasia kymmensenttisiä miniporkkanoita, mut makeita ku faan.

Kuvassa mun eka sato ever :)


Kesäkurpitsoista ei oo sellasta kuvaa minkä kehtais, tai mahtuis tähän laittaan. Tarina niiden takana on sellanen, että en tiennyt (niistäkään) et ne pitää poimia sellasina kivan ja syötävän kokosina, eikä odottaa, että ne on saavuttanut järjettömät mittasuhteet. Meidän silloin juuri 4 vee täyttänyt lapsemme jaksoi hädin tuskin kantaa 2kpl. Ja niitä tuli 4 :) No eihän ne miltään maistunut, kuiva ja sitkee yms yms... Ja tästä tietysti harmistuneena, kun mun vanhemmat eikä Hubby (jotka ei oo ikinä mitään kasvattanu) osannu mulle kertoa, et ne ois pitäny poimia jo hetkinen sitten. Tietty niiden vika ja tästä harmistuneena, niitä ei tänäkesänä mun kasvimaassani näy. Nih!!!!

Tänävuonna sinne tulee maailman helpoimmat, eli potut, ja tietty ne yhtähelpot (mut pitää muistaa harventaa) porkkanat. Sit ajattelin et villinä korttina tänä vuonna mukaan tulee puna-sekä ruohosipuli. Ja jos oon aivan villillä tuulella niin jotain kukkiakin ajattelin ihan ite kasvattaa, mut katotaan, no pressure :) 

Muuten tänävuonna haluisin uusia lauteet saunamökissä, ja kaiteet meidän mökin uuteen, isoon ja ihanaan terassiin. Ja nythän on siis kyseessä mitä mä haluisin, mut enhän mä niitä tee, vaan Hubby. Eli tilanne elää, enhän mä oo kysynyt vielä hänen mielipidettä. Mut uskon näin perstuntumalta, et noi kaiteet on hänenkin mielessää :)

Tähän laitan vielä pari kuvaa paratiisista.

Kuva ylämökiltä rantaan.

Meidän rantamökki


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, lämmittää <3